Tema employer branding
2008-10-14 - Jag hade den stora förmånen att få öppna personalvetardagarna i Malmö inför 230 personer. Temat för dessa två dagar är employer branding och mångfald, två viktiga områden att bearbeta i synnerhet som tiderna är vikande. De har verkligen fått ihop ett bra och spännande startfält. Dagens tema employer branding hanterades med bravur av Cecilia Bladh Ericssoon, Sara Shill IKEA, Susanne Tapper Saab och Fredrik Wetterlundh från Kraft Foods. Alla föreläsare var inne på vikten med att få in och attrahera rätt person och ha rätt typ av ledarskap. Det måste finnas utrymme att växa och utvecklas och kunna få försöka, att delegeringen fungerar och att man är ärlig. Gå inte ut och säg att ni är något annat än vad ni är i verkligheten, det kommer bara att slå emot er i ett senare läge. Fredrik var även tydlig med att inte kopiera av ett koncept utan att alla måste tänka ut vad som ska göras utifrån egen situation och verklighet. Whats in it for us. Fredrik menade vidare att man inte skulle skjuta med en "hagelbössa" runt omkring sig för att se vad som man eventuellt får, utan koncentrera er på enstaka faktorer, med andra ord lite mer prickskytte i employer branding arbetet.
Kommentarer
Bloggkommentarer är en omodererad tjänst på HRsociety. HRsociety ansvarar inte för innehållet, det gör varje skribent själv.
|