#653. Konsekvens av varslet?
2011-09-02 - Först går Nordea ut med att man ska varsla 2000 personer, se blogg #651. Jag vet att det har skapat oro ute bland kontoren i landet. Nu kommer det här att personal hotas av kunder. Det är aldrig ok att hota, förstår inte att vissa låter sin frustration gå ut över någon annan helt oskyldig. Men visst är det symptomatiskt. Varsel, oro och frustrerande kunder. Vad kostar inte det Nordea? Långsiktigt kan det klart kosta mer är vad man beräknar ta in på lönekostnaderna för uppsagd personal.
Hur arbetar man nu på Nordea med Employment Branding för att attrahera de nya talangerna som ska värna om Nordeas utveckling i framtiden?
Finns det en långsiktig kalkyl som tagit med detta i beräkningen? Eller var varselutspelet ett spel för ett kortsiktigt finanstänkande?
http://www.affarsvarlden.se/hem/nyheter/article3249085.ece
Kommentarer
Bloggkommentarer är en omodererad tjänst på HRsociety. HRsociety ansvarar inte för innehållet, det gör varje skribent själv.
|